onsdag 4 mars 2009

Nyköpingspolitiken en serie om 12 berättelser

Som jag skrev på -ettan- kommer ni nu att få läsa om kommunpolitiken inifrån Det blir en serie om 12 artiklar. Den första kommer att handla om spelet kring Nyköpings Hem.

Huvudrollsinnehavare i den berättelsen är Jan Carle kommunstyrelsens ordförande och kommunlrådet Göran Silverling (fp) samt kommunalrådet Leif Larsson (mp).

Nu inväntar jag först Södermanlands Nyheters bevakning av den senaste händelsen som är djupt odemokratisk. Därefter skall ärendet behandlas i Kommunfullmäktige där Clas Buskas (mp) har avgörandet i sin hand.

Min berättelse handlar mer om hur det går till bakom fasaderna i Nyköpoingsalliansen. Så se fram emot en intressant serie om din hemstad Nyköping. Jag hoppas du inte kommer att bli helt förskräkt för dessa verklighetsberättelse utan se det som kunskap.

Som de flesta vet som brukar läsa mig på någon av mina alla bloggar så är jag en kraftig motståndare till inskränkning av Yttandefriheten. Den här serien kommer att sätta yttrandefriheten på prov. Jag har skrivit 100-tals inlägg om hur m och fp drev igenom FRA-lagen. Den här lokala serien kommer att visa på skrämmande likheter. Jag tror att jag nästan kan säga att alliansens politiska strategi blir synlig. Vi får se, nu håller världen efter konservative Bush på och återhämtar sig. Vi ser fram emot change.

Lite skandaler kommer serien att innehålla och förhoppningsvis lite humor. Idag får ni bara en sång från mina riktiga idoler Rolling Stones. Sången är tillägnad Jan Carle. För skall det ske något så skall det ske till musik;) Politik kära vänner snart kommer politik som den verkligen bedrivs!

Mer intressant av wadström. Andra bloggar om: Kommunpolitik Nyköping Nyköpingsalliansen moderaterna , folkpartiet, Technorati om: , Icerocket om: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar